5 ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΟΥΝ ΤΟΣΕΣ ΠΟΛΛΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

5 λόγοι που αποτυγχάνουν τόσες πολλές τουριστικές επιχειρήσεις

Παρά τη φαινομενική έλξη που ασκεί ο κλάδος, πολλές τουριστικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν δυσκολίες που οδηγούν σε πρόωρο κλείσιμο. Είναι γνωστό ότι ο τουρισμός είναι ένας δύσκολος κλάδος για να πετύχεις. Το 60% αυτών των επιχειρήσεων δεν τα καταφέρνουν να περάσουν το πρώτο έτος και το 80% κλείνουν στα πέντε χρόνια. Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για αυτό, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης κεφαλαίου, της κακής αντίληψης του κόστους, της έλλειψης συνέπειας ή των προβλημάτων με την εξυπηρέτηση πελατών.

1. Κεφάλαιο και Μάρκετινγκ

Πολλές επιχειρήσεις αποτυγχάνουν από τα πρώτα εμπόδια επειδή δεν έχουν αρκετό κεφάλαιο όταν ξεκινούν. Αυτός είναι και ο πιο συχνός λόγος για την αποτυχία των μικρών καταλυμάτων. Πολλοί επιχειρηματίες προσπαθούν να ξεκινήσουν το εγχείρημά τους με χαμηλά κεφάλαια, όπου μερικές φορές αρκούν μόνο για να ανοίξουν τις πόρτες τους και δεν είναι αρκετά για να τους κρατήσουν σε λειτουργία τους πρώτους δυνητικά αργούς μήνες.

Ένα άλλο πρόβλημα με την έλλειψη κεφαλαίων είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετά χρήματα για να επενδυθούν στο μάρκετινγκ για το ξεκίνημα της νέας επιχείρησης.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορεί να διαφημιστείτε. Βεβαιωθείτε ότι η στρατηγική σας στο μάρκετινγκ είναι κατάλληλη για τον κλάδο σας και πειραματιστείτε με διαφορετικές μορφές διαφήμισης για να βρείτε τις πιο επιτυχημένες.

Για παράδειγμα, μπορείτε να χρησιμοποιείτε εκπτωτικούς κωδικούς, ώστε να γνωρίζετε ποιοι πελάτες έχουν δει μια συγκεκριμένη διαφήμιση. Η επιτυχής ανάπτυξη και διατήρηση του ενδιαφέροντος των πελατών είναι ζωτικής σημασίας για μια επιτυχημένη επιχείρηση. Μια σταθερή καμπάνια μάρκετινγκ θα δημιουργήσει μια σταθερή ροή πελατών, αλλά έχετε κατά νου ότι εξαρτάτε από την μετέπειτα εμπειρία τους, αν οι πελάτες θα επιστρέψουν ξανά. Η φήμη που θα αποκτήσετε θα γίνει με βάση την ποιότητα των υπηρεσιών σας, το προσωπικό, την ατμόσφαιρα και τον ίδιο τον χώρο.

Επίσης πολύ βασικό για μια επιχείρηση είναι να επενδύσει ορθολογικά στον κατάλληλο και πιο αποδοτικό εξοπλισμό χωρίς όμως περιττά κόστη. Για παράδειγμα πολλοί επιχειρηματίες αφήνουν τον καθαρισμό και σιδέρωμα τον κλινοσκεπασμάτων τους σε εξωτερικούς συνεργάτες με αποτέλεσμα τα υφάσματα να μην γυρνάνε πίσω με τα επιθυμητά αποτελέσματα ή ακόμα χειρότερα να γυρνάνε και κατεστραμμένα. Ο κατάλληλος εξοπλισμός σιδερώματος, όπως η επαγγελματική πρέσα σιδερώματος Turbo Pro, παίζει κρίσιμο ρόλο στην εξασφάλιση της ποιότητας και της αποδοτικότητας. 

Τέλος, είναι σύνηθες οι νέες επιχειρήσεις να ανοίγουν με πολύ λίγο προσωπικό, πάρα πολύ προσωπικό ή με μια ομάδα ανθρώπων που δεν έχουν εμπειρία. Πολλοί άνθρωποι υποθέτουν ότι περισσότερο προσωπικό σημαίνει καλύτερη εξυπηρέτηση, αλλά στην πραγματικότητα, μια μικρή ομάδα αποτελεσματικού και ενθουσιώδους προσωπικού μπορεί να είναι πολύ πιο ωφέλιμη από μια μεγάλη ομάδα ατόμων χωρίς πάθος ή εμπειρία.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε την κατάλληλη ισορροπία για την επιχείρησή σας!

2. Κακή εξυπηρέτηση πελατών

Η καλή εξυπηρέτηση πελατών, είναι αναπόσπαστο στοιχείο για να αναπτυχθείτε. Το κόστος της διατήρησης ικανοποιημένων πελατών και της δημιουργίας πιστών πελατών που θα δώσει και βάσεις στην επιχείρηση σας, πάντα θα είναι μικρότερο από το κόστος εύρεσης νέων. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να υπάρχει συνέπεια στις υπηρεσίες που παρέχετε και σωστή αντιμετώπιση των αξιολογήσεων των πελατών σας. Επικοινωνήστε με τους πελάτες για να συγκεντρώσετε σχόλια και παροτρύνετε τους να σας γράψουν αξιολογήσεις. Μια καλή στρατηγική επίτευξης καλών κριτικών είναι η προσφορά κάποιου ποτού ή φαγητού στην αρχή της διαμονής. Μπορείτε επίσης να τους εντάξετε σε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης για να τους ενθαρρύνετε να επιστρέψουν.

Για κάθε παράπονο πελάτη που λαμβάνετε, υπάρχουν συνήθως άλλα τρία που μένουν ανείπωτα και είναι πιθανό να αφήσουν μια κακή κριτική στο διαδίκτυο, την οποία θα μπορούσαν να δουν και άλλοι πιθανοί πελάτες ή να το πουν σε φίλους και συγγενείς. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός ατόμων να αποφεύγουν την επιχείρησή σας στο μέλλον. Οι κακές εμπειρίες είναι πολύ πιο πιθανό να εμφανιστούν σε ιστότοπους κριτικών και οι άνθρωποι επικρίνουν πολύ γρήγορα τις νέες επιχειρήσεις.

Όχι μόνο πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η ποιότητα της διαμονής που προσφέρετε είναι υψηλή, αλλά πρέπει επίσης να βεβαιωθείτε ότι υπάρχει συνέπεια. Εάν έχετε καταλύματα για παράδειγμα είναι πολύ σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι η εικόνα των δωματίων είναι πάντα στις προδιαγραφές που ζητάνε οι καλεσμένοι. Οι επαγγελματικές πρέσες σιδερώματος μπορούν να εξαλείψουν αυτό το πρόβλημα, διασφαλίζοντας πάντα την τέλεια εμφάνιση που αναμένουν οι πελάτες.

3. Διαδικαστικά έξοδα

Η αναζήτηση για την αύξηση παραγωγικότητας και αποτελεσματικότητας πρέπει είναι συνεχής. Θα πρέπει να κατανοήσετε σε βάθος ποιά είναι τα έξοδα σας και την απόδοση που σας αποφέρει κάθε επένδυση. Η σωστή τιμολόγηση των υπηρεσιών σας είναι το πρώτο βήμα προς την επίτευξη κέρδους. Πολλές επιχειρήσεις σπαταλούν χρόνο και χρήμα μεταβιβάζοντας εργασίες σε εξωτερικούς συνεργάτες δίχως να έχουν αξιοποιήσει την δυναμική τους στο μέγιστο. 

Διατηρήστε τις τιμές ανταγωνιστικές χωρίς να υποβιβάσετε την ποιότητά τους, αλλά επιτρέψτε στον εαυτό σας ένα αξιοπρεπές περιθώριο κέρδους για να διασφαλίσετε ότι κάθε πώληση είναι επωφελής για εσάς.

4. Έλλειψη πρωτότυπων ιδεών και εταιρικής ταυτότητας

Τι μπορεί να προσφέρει η επιχείρησή σας στους πελάτες που σας ξεχωρίζει; Οι πρωτότυπες ιδέες μπορούν να δημιουργήσουν ζήτηση και θα εξασφαλίσουν ότι οι πελάτες θα επισκέπτονται εσάς και όχι τους ανταγωνιστές σας. Βεβαιωθείτε ότι χώρος και η επωνυμία σας ξεχωρίζουν από το πλήθος.

5. Κακή τοποθεσία

Μια κακή τοποθεσία είναι ένας από τους μεγαλύτερους λόγους (αν όχι ο μεγαλύτερος) για την αποτυχία μιας επιχείρησης. Πρέπει να λάβετε υπόψη τον πιθανό ανταγωνισμό, την ορατότητα, τη στάθμευση και την κίνηση των πεζών της περιοχής όταν σκέφτεστε μια τοποθεσία για την επιχείρησή σας.

Ταυτόχρονα, πρέπει να βρείτε μια τοποθεσία που μπορείτε να αντέξετε οικονομικά. Η πληρωμή εξωπραγματικά υψηλών τιμών για μια προνομιακή τοποθεσία μπορεί επίσης να οδηγήσει σε αποτυχία. Γενικότερα δεν θα πρέπει το ενοίκιο σας να υπερβαίνει το 7-9% των εσόδων σας.

Το άνοιγμα μιας επιχείρησης σε μια ήδη κορεσμένη αγορά είναι πολύ απίθανο να πετύχει. Εάν υπάρχουν πάρα πολλές επιχειρήσεις και δεν υπάρχουν αρκετοί πελάτες, είναι μια καταστροφή που περιμένει να συμβεί. Να είστε πολύ προσεκτικοί και να ελέγξετε ότι η αγορά που μπαίνετε έχει ένα χώρο και για εσάς!


Εάν η επιχείρησή σας αντιμετωπίζει κάποιο από τα προβλήματα που έχουν συζητηθεί, μην πανικοβληθείτε ακόμα! Ορισμένες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν μερικούς από τους παραπάνω παράγοντες, αλλά εξακολουθούν να εξελίσσονται σε επιτυχημένες επιχειρήσεις. Το εξαιρετικό μάρκετινγκ και η καλή εξυπηρέτηση μπορούν να εξασφαλίσουν την επιτυχία.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι εάν μπορούσαν να αποφύγουν αυτά τα συχνά λάθη, τότε θα μπορούσαν να λειτουργήσουν πολύ πιο επιτυχημένα κα να αποφέρουν περισσότερα κέρδη.